ceasarsallad

Idag provade jag att göra en egen ceasarsallad med bacon, tuusan vad gott det blev! Det borde alla pröva!
Sallad:
Isbergssallad, romansallad
Rödlök
majs
gurka, tomat
krutonger (köpte färdiga)
Riven parmesan
Bacon
Dressing:
Finhackade sardeller (finns på burk)
1 vitlöksklyfta
1 msk citronsaft
Lite parmesan
Olivolja
Svartpeppar
1 äggula
och lite lätt creme fraiche
Jag mixade sardellerna, vitlöken, citronen, äggulan, parmesanen och creme fraichen, sist hade jag i svartpeppar och olivoljan och blandade, supergott!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Ingen kyckling? :P

2012-04-05 @ 16:06:33
Postat av: Elvira

Lollo: Nej, just därför det står "med bacon" :)

2012-04-05 @ 21:44:39
URL: http://efever.blogg.se/
Postat av: Lollo

Jo men i en "riktig" ceasarsallad är det både bacon och kyckling. Det va det jag menade =)

2012-04-10 @ 15:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0