motivation

Linnéa om frukost:
ååh blir så avundsjuk varje gång jag ser att du varit ute å sprungit eller tränat! kan du inte börja ge lite tips på hur man kommer i gång och håller igång träningen? och typ hur man låter bli allt onyttigt skit..
jag vill så gärna träna men det blir liksom aldrig av. finns alltid någon anledning att Inte träna. för mig är det framför allt dåligt väder/kallt. 
aja nu blev det långt. hoppas du skulle vilja hjälpa mig lite på traven =)
Svar: Det här med motivation är verkligen jättesvårt! Det måste på något sätt komma in ifrån, men självklart finns det en del saker som kan hjälpa till lite på traven, har man svårt att komma igång kan det vara smart att gå till ett gym som ligger så nära som möjligt. Ibland när jag har bestämt mig för att gå ut och springa men inte riktigt orkar brukar jag sätta på peppmusik! Då blir man piggare på en gång och man får mer lust att röra på sig :)
En annan toppen sak är att ha en träningskompis, jag och Mathilda började tillsammans och peppade varandra jättemycket! Det är hur bra som helst och det ger en motivation. När man väl har kommit igång och börjar se resultat så är det ganska enkelt, man blir piggare och självförtroendet blir mycket bättre. Försök att inte tänka för mycket på framtiden, hur du ska träna, vad du ska äta, tänk varje dag som en ny, det gör att man inte tröttnar lika snabbt :)
Sen ser jag inte det här med träning och äta nyttigt som något jobbigt eller som en "diet" utan mer som en livsstil. Men se till att peppa dig själv bara så lovar jag att det kommer gå hur bra som helst!

Gym imorse innan jobbet!

Kommentarer
Postat av: Therese

Bra motivationstips! :) Du har verkligen jätte fin kropp! Får man fråga hur mycket du väger?

2012-04-19 @ 23:40:20
Postat av: Elvira

Therese: Tack så jättemycket! :) Just nu väger jag runt 53 kilo, vilket jag är nöjd med!

2012-04-19 @ 23:58:45
URL: http://efever.blogg.se/
Postat av: Linnéa

har glömt att tacka för dina tips! blev jätteglad, hoppas min motivaion håller i sig nu :D

2012-05-02 @ 19:02:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin
RSS 2.0